BMW Bobber conversion by Sport Evolution

The Bobber dates back to the 1940s and 1950s. To make their motorbikes lighter and faster, the motorbike maniacs of the time mounted the front mudguard upside down on the rear wheel and omitted the front mudguard completely. A small single seat or bench was another lightweight design measure. This made the Bobber the first supersports bike of its time, and its idiosyncratic style still amazes onlookers today. 
The Bobber from the SE Concept Bike series is completely cantilevered with a single seat, just like the mudguard mounted directly above the bike. The exhaust is kept short and ends just behind the gearbox. All unnecessary mounts are removed, the SE Bobber reduces everything to the bare essentials. 

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Price list BMW Bobber SE Concept Bike and option parts  


To enable light-footed cruising, we have lowered the front of the BMW Bobber by 80 mm. As a result, the bike weaves through every bend as light as a feather, but still offers very good stability in all speed ranges. The rear of the bike has been lowered by 5 mm, which maintains the comfortable seating. Despite a heavily rear-wheel weight distribution, which is largely due to the seating position, the BMW Bobber is one of the handiest models in the concept bike range. This is largely due to the low fork, which nevertheless offers good comfort.


Bobber technique
  • Tubular handlebar 22mm
  • bias-ply tires Shinko E270 4.00-18 and 4.50-18
  • Single seat bobber
  • Fork conversion -80mm lowered / rear shock -5mm
  • Comfortable tuning of the suspension elements
Bobber driving characteristics
  • Comfortable seating position
  • Chassis designed rear wheel oriented
  • Balance 40% front / 60% rear
  
  SE Bobber Concept Bike in Basisausstattung komplett restauriert und neu aufgebaut, Motor Getriebe 0 km, TÜV Abnahme und Eintragungen   18.950 €
  Basisfahrzeug ist eine BMW R80 Monolever Aufpreis  
  Aufpreis bei Verwendung eines Twinshock Modells (Fahrzeuge bis Baujahr 1984 mit zwei Federbeine hinten) 1.000 €  
  Fahrwerk    
  SE Gabeleinsteller (Federvorspannung)  125 €  
  SE Gabel-Dämpfungssystem (Druck-,Zug-, Federvorspannung einstellbar) 955 €  
  SE Performance Line Gasdruckdämpfer 470 €  
  SE Gabelbrücke CNC gefräst 329 €  
  Lenkerböcke für SE Gabelbrücke Rohrlenker 28mm 79 €  
  SE Rohrlenker 28,6 mm  (In Verbindung mit SE Gabelbrücke/Lenkerböcken) 55 €  
  Bremsen    
  Bremsscheibe Sport (höhere Bremskraft) 380 €  
  Räder    
  Speichenradsatz (Kreuzspeichenfelgen, komplette Neuware) 2.850 €  
  Beleuchtung    
  Lenkerendenblinker 245 €  
  Instrumente    
  Tacho Accewell 4453 75 € serie
  Tacho Motogadget Chrono Classic 215 €  
  Tacho Motogadget Tiny 185 €  
  Tacho Motogadget mini 155 €  
  Kennzeichenträger    
  Kennzeichenträger mittig über Rad hinten 340 €  
  Kennzeichenträger seitlich 350 € serie
  Motordeckel /Filter    
  Ventildeckel Classic 100 €  
  Alu-Guss Motorabdeckung lang oben 220 €  
  Alu-Guss Motorabdeckung kurz oben 210 €  
  Einzel-Sportluftfilter (nur für Ausstellungszwecke), Filter Motorgehäuseentlüftung 190 €  
  Motortuning    
  Mikuni Sportvergaser  (nur für Ausstellungszwecke) 985 €  
  Zylinderkopf bearbeiten (Kanäle, Brennraum, Sitze) 1.150 €  
  1000 ccm Zylinder-Kit 1.050 €  
  1070 ccm Leistungs-Kit (inkl. Pleuel) 2.300 €  
  Sportnockenwelle 440 €  
  SE Performance kontaktlose Zündanlage 515 €  
  Upgrade Zündanlage auf Doppelzündung  480 €  
  Motor schwarz beschichten seidenmatt 1.300 €  
  Kardan schwarz beschichten 320 €  
  Auspuff    
  Edelstahl 2-2 Auspuffanlage hochgelegt mit ABE 480 €  
  Edelstahl 2-2 Auspuffanlage Bobber mit ABE 480 € serie
  Auspuffanlage schwarz keramikbeschichten 550 €  
  VA Batteriekasten unter dem Motor (nur bei 2-2 Anlae möglich) 105 € serie
    Optionsteile gesamt:  
  Farbwunsch:     
  Überführungskosten bis 250 km 300 €  
  Überführungskosten bis 400 km 350 €  
  Überführungskosten bis 600 km 400 €  
  Überführungskosten bis 800 km 500 €  
  Gesamtpreis