BMW GS Off Road conversion from Sport Evolution

Show 1 to 6 (from a total of 6 products)
 



Price list BMW Geländesport SE Concept Bike und option parts  


The BMW Geländesport is a real enduro. To maintain the character it goes in the base also with the 21" front wheel on tour. Alternatively, we offer a conversion to a 19" front wheel, so you get a good compromise between off-road and country road driving. In order not to diminish the off-road qualities, we have lowered the front only slightly. The shock is the same length in its basic tuning, but offers a length adjustment of +/-7mm. But even if you do not want to go off-road, you gain a significant plus in comfort due to the long suspension travel. Another advantage of the higher chassis is that even taller riders will feel right at home on the BMW off-road sport.

 

Enduro technology

  • Tubular handlebar 22mm
  • Scrambler tires Continental TKC80 ( 90/90-21 110/80-19) and 140/80-18
  • Roadster bench classic (with lip) for 2-person operation
  • fork conversion -20mm / rear shock +/-7mm
  • very comfortable Enduro tuning of the suspension elements

Scrambler riding characteristics

  • ​Balanced comfortable riding position​
  • Chassis slightly rear wheel oriented​
  • Balance 45% front / 55% rear
  • Use 30% sport / 70% comfort
 
  SE Geländesport in Basisausstattung komplett restauriert und neu aufgebaut, Motor Getriebe 0 km, TÜV Abnahme und Eintragungen   
21.850 €
  Basisfahrzeug ist eine BMW R80GS Paralever    
  Fahrwerk Aufpreis  
  SE Gabeleinsteller (Federvorspannung)  125 €  
  SE Gabel-Dämpfungssystem (Druck-,Zug-, Federvorspannung einstellbar) 955 €  
  SE Performance Line Gasdruckdämpfer 470 €  
  SE Gabelbrücke CNC gefräst 329 €  
  Lenkerböcke für SE Gabelbrücke Rohrlenker 28mm 79 €  
  SE Rohrlenker 28,6 mm  (In Verbindung mit SE Gabelbrücke/Lenkerböcken) 55 €  
  Bremsen    
  Bremsscheibe Sport (höhere Bremskraft) 380 €  
  Tank    
  Umbau auf den Tank der Monolever Modelle 1.350 €  
  Räder    
  Speichenradsatz Kreuzspeichenfelgen, komplette restauriert  1.300 € serie
  Umrüstung vorne auf 19" (110/80-19) 685 €  
  Beleuchtung    
  Lenkerendenblinker 245 € serie
  Instrumente    
  Tacho Accewell 4453 75 € serie
  Tacho Motogadget Chrono Classic 215 €  
  Tacho Motogadget Tiny 185 €  
  Tacho Motogadget mini 155 €  
  Tacho Motogadget Pro F1 Design (inkl. Elektronikbox) 355 €  
  Kennzeichenträger    
  Kennzeichenträger seitlich 350 €  
  Motordeckel /Filter    
  Alu-Guss Motorabdeckung lang oben 220 €  
  Alu-Guss Motorabdeckung kurz oben 210 €  
  Einzel-Sportluftfilter (nur für Ausstellungszwecke), Filter Motorgehäuseentlüftung 190 €  
  Motortuning    
  Mikuni Sportvergaser  (nur für Ausstellungszwecke) 985 €  
  Zylinderkopf bearbeiten (Kanäle, Brennraum, Sitze) 1.150 €  
  1000 ccm Zylinder-Kit 1.050 €  
  1070 ccm Leistungs-Kit (inkl. Pleuel) 2.300 €  
  SE Performance kontaktlose Zündanlage 515 €  
  Upgrade Zündanlage auf Doppelzündung  440 €  
  Motor schwarz beschichten seidenmatt 1.300 €  
  Kardan schwarz beschichten 320 €  
  Auspuff    
  Edelstahl 2-2 Auspuffanlage untenliegend mit ABE 725 €  
  Edelstahl 2-2 Auspuffanlage oben liegend am Heckrahmen mit ABE 1.650 €  
  Auspuffanlage schwarz keramikbeschichten 550 €  
  VA Batteriekasten unter dem Motor (nur bei 2-2 Anlae möglich) 105 €  
    Optionsteile:  
  Optionsteile    
  Farbwunsch:     
  Überführungskosten bis 250 km 300 €  
  Überführungskosten bis 400 km 350 €  
  Überführungskosten bis 600 km 400 €  
  Überführungskosten bis 800 km 500 €  
  Gesamtpreis