BMW Scrambler conversion from Sport Evolution
Before the advent of enduros and off-road machines, the off-road capability of street bikes was increased by fitting chunky tyres, a higher exhaust and raised mudguards. Subsequently, the chassis were raised and, if possible, provided with more suspension travel.
The BMW Scrambler from the SE Concept Bike series is equipped with high handlebars and a short 1-person seat. The BMW rear frame has a step and is cantilevered, i.e. it is not further supported from below and is therefore completely free-standing. The mudguards are raised and chunky off-road tyres are fitted. A lamp mask with round headlights give the bike the classic scrambler look. Last but not least, the chassis is built higher, which increases ground clearance and makes the bike more comfortable.
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Price list BMW Scrambler SE Concept Bike and option parts
The BMW Scrambler is not only one of the most beautiful bikes on the planet, it also shines with unique, technical innovations. To give the BMW Scrambler sufficient off-road qualities, we have raised the entire chassis of the motorcycle by about 40mm. But even if you do not want to go off-road, you gain, due to the long suspension travel, a significant plus in comfort. Another advantage of the higher chassis is that even taller riders feel right at home on the BMW Scrambler.
Scrambler technology
- Tubular handlebar 22mm
- Scrambler tires Continental TKC80 110/80-18 and 140/80-18
- Scrambler seat with step, cantilever version short (-50mm) for 1-person operation (alternatively 2-person step rear with 50mm longer seat)
- fork conversion +20mm / rear shock +40mm
- very comfortable Enduro tuning of the suspension elements
Scrambler riding characteristics
- Balanced comfortable riding position
- Chassis slightly rear wheel oriented
- Balance 45% front / 55% rear
- Use 30% sport / 70% comfort
SE Scrambler in Basisausstattung komplett restauriert und neu aufgebaut, Motor Getriebe 0 km, TÜV Abnahme und Eintragungen | 18.450 € | ||
Basisfahrzeug ist eine BMW R80 Monolever | Aufpreis | ||
Aufpreis bei Verwendung eines Twinshock Modells (Fahrzeuge bis Baujahr 1984 mit zwei Federbeine hinten) | 1.000 € | ||
Fahrwerk | |||
SE Gabeleinsteller (Federvorspannung) | 125 € | ||
SE Gabel-Dämpfungssystem (Druck-,Zug-, Federvorspannung einstellbar) | 955 € | ||
SE Performance Line Gasdruckdämpfer | 470 € | ||
SE Gabelbrücke CNC gefräst | 329 € | ||
Lenkerböcke für SE Gabelbrücke Rohrlenker 28mm | 79 € | ||
SE Rohrlenker 28,6 mm (In Verbindung mit SE Gabelbrücke/Lenkerböcken) | 55 € | ||
Bremsen | |||
Bremsscheibe Sport (höhere Bremskraft) | 380 € | ||
Räder | |||
Speichenradsatz (Kreuzspeichenfelgen, komplette Neuware) | 2.850 € | ||
Beleuchtung | |||
Lenkerendenblinker | 245 € | ||
Instrumente | |||
Tacho Accewell 4453 | 75 € | serie | |
Tacho Motogadget Chrono Classic | 215 € | ||
Tacho Motogadget Tiny | 185 € | ||
Tacho Motogadget mini | 155 € | ||
Tacho Motogadget Pro F1 Design (inkl. Elektronikbox) | 335 € | ||
Kennzeichenträger | |||
Kennzeichenträger mittig über Rad hinten | 350 € | ||
Kennzeichenträger seitlich | 340 € | ||
Motordeckel /Filter | |||
Ventildeckel Classic | 100 € | ||
Alu-Guss Motorabdeckung lang oben | 220 € | ||
Alu-Guss Motorabdeckung kurz oben | 210 € | ||
Einzel-Sportluftfilter (nur für Ausstellungszwecke), Filter Motorgehäuseentlüftung | 190 € | ||
Motortuning | |||
Mikuni Sportvergaser (nur für Ausstellungszwecke) | 985 € | ||
Zylinderkopf bearbeiten (Kanäle, Brennraum, Sitze) | 1.150 € | ||
1000 ccm Zylinder-Kit | 1.050 € | ||
1070 ccm Leistungs-Kit (inkl. Pleuel, Nockenwelle) | 2.300 € | ||
Sportnockenwelle | 440 € | ||
SE Performance kontaktlose Zündanlage | 515 € | ||
Upgrade Zündanlage auf Doppelzündung | 485 € | ||
Motor schwarz beschichten seidenmatt | 1.300 € | ||
Kardan schwarz beschichten | 320 € | ||
Auspuff | |||
Edelstahl 2-2 Auspuffanlage hochgelegt mit ABE | 480 € | ||
Edelstahl 2-2 Auspuffanlage Bobber mit ABE | 480 € | ||
Auspuffanlage schwarz keramikbeschichten | 550 € | ||
VA Batteriekasten unter dem Motor (nur bei 2-2 Anlage möglich) | 105 € | ||
Optionsteile: | |||
Optionsteile | |||
Farbwunsch: | |||
Überführungskosten bis 250 km | 300 € | ||
Überführungskosten bis 400 km | 350 € | ||
Überführungskosten bis 600 km | 400 € | ||
Überführungskosten bis 800 km | 500 € | ||
Gesamtpreis |