BMW Roadster conversion from Sport-Evolution

The Roadster is the oldest concept, because it is not really a concept at all. It is a normal bike, just as motorbikes were originally intended as a means of transport for everyday use. The style and geometry of the chassis are reminiscent of motorbike construction in the 1950s and 1960s.  
The BMW Roadster from the SE Concept Bike series is equipped with a high handlebar and a straight two-person seat. It is equipped as standard with a slightly rougher road tyre, a classic round headlight and mudguards below.  

• Price lists and option parts click here

• How does the price of an Concept Bike come about?
• Bike equipment and description click here

Show 1 to 28 (from a total of 53 products)

Price list BMW Roadster SE Concept Bike and option parts  

The BMW Roadster is the all-round talent and without wanting to belittle its existence, a normal bike without extremes. Its versatility has made it our best-selling model. Classic, purist, reduced to the essentials and available for any use. The fork is shortened 50mm and the rear is raised 5 mm. This shifts the weight slightly forward, which in this case leads to a balanced load distribution of 50%-50%. The result is a perfect compromise between handling, comfort and driving stability.
 
Technology:
  • tube handle bar 22 mm
  • All-round tyre Pirelli MT 90 Scorpion 110/80-18 and 140/80-18
  • Roadster bench classic (with lip) for 2-person operation
  • Fork conversion 50mm lowered/suspension strut rear + 5mm
  • comfortable adjustment of the spring elements
Facts:
  • Balanced chassis seating position designed to be neutral
  • Balance 50% front/50% rear designed
  • Usage 35% Sport/65% Comfort
 
  SE Roadster in Basisausstattung komplett restauriert und neu aufgebaut, Motor Getriebe 0 km, TÜV Abnahme und Eintragungen    17.950 €
  Basisfahrzeug ist eine BMW R80 Monolever Aufpreis  
  Aufpreis bei Verwendung eines Twinshock Modells (Fahrzeuge bis Baujahr 1984 mit zwei Federbeine hinten) 1.000 €  
  Fahrwerk    
  SE Gabeleinsteller (Federvorspannung)  125 €  
  SE Gabel-Dämpfungssystem (Druck-,Zug-, Federvorspannung einstellbar) 955 €  
  SE Performance Line Gasdruckdämpfer 470 €  
  SE Gabelbrücke CNC gefräst 329 €  
  Lenkerböcke für SE Gabelbrücke Rohrlenker 28mm 79 €  
  SE Rohrlenker 28,6 mm  (In Verbindung mit SE Gabelbrücke/Lenkerböcken) 55 €  
  Bremsen    
  Bremsscheibe Sport (höhere Bremskraft) 380 €  
  Räder    
  Speichenradsatz (Kreuzspeichenfelgen, komplette Neuware) 2.850 €  
  Beleuchtung    
  Lenkerendenblinker 245 €  
  Instrumente    
  Tacho Accewell 4453 75 € serie
  Tacho Motogadget Chrono Classic 215 €  
  Tacho Motogadget Tiny 185 €  
  Tacho Motogadget mini 155 €  
  Tacho Motogadget Pro F1 Design (inkl. Elektronikbox) 355 €  
  Kennzeichenträger    
  Kennzeichenträger mittig über Rad hinten 340 €  
  Kennzeichenträger seitlich 350 €  
  Motordeckel /Filter    
  Ventildeckel Classic 100 €  
  Alu-Guss Motorabdeckung lang oben 220 €  
  Alu-Guss Motorabdeckung kurz oben 210 €  
  Einzel-Sportluftfilter (nur für Ausstellungszwecke), Filter Motorgehäuseentlüftung 190 €  
  Motortuning    
  Mikuni Sportvergaser  (nur für Ausstellungszwecke) 985 €  
  Zylinderkopf bearbeiten (Kanäle, Brennraum, Sitze) 1.150 €  
  1000 ccm Zylinder-Kit 1.050 €  
  1070 ccm Leistungs-Kit (inkl. Pleuel) 2.300 €  
  Sportnockenwelle 440 €  
  SE Performance kontaktlose Zündanlage 515 €  
  Upgrade Zündanlage auf Doppelzündung  440 €  
  Motor schwarz beschichten seidenmatt 1.300 €  
  Kardan schwarz beschichten 320€  
  Auspuff    
  Edelstahl 2-2 Auspuffanlage hochgelegt mit ABE 480 €  
  Edelstahl 2-2 Auspuffanlage Bobber mit ABE 480 €  
  Auspuffanlage schwarz keramikbeschichten 550 €  
  VA Batteriekasten unter dem Motor (nur bei 2-2 Anlae möglich) 105 €  
    Optionsteile:  
  Optionsteile    
  Farbwunsch:     
  Überführungskosten bis 250 km 300 €  
  Überführungskosten bis 400 km 350 €  
  Überführungskosten bis 600 km 400 €  
  Überführungskosten bis 800 km 500 €  
  Gesamtpreis